Hej
Jeg har kikket api’et rimlig godt igennem, men synes ikke jeg kan finde det jeg søger.
Som er supplerende oplysninger på ejendom.
Kan I lede mig i den rigtig retning?
Mvh.
Martin Ahle
Hej
Jeg har kikket api’et rimlig godt igennem, men synes ikke jeg kan finde det jeg søger.
Som er supplerende oplysninger på ejendom.
Kan I lede mig i den rigtig retning?
Mvh.
Martin Ahle
Hej Martin
Kan du være lidt mere specifik om, hvilke supplerende oplysninger du savner?
Er det evt. oplysning om hvilke(n) ejendomstype(r) en ejendom ønskes annonceret som?
/Søren
Hej Søren
Det omhandler en bolig bliver oprettet som villa f.eks.
Men den supplerende ejendomstype kan f.eks. være fritidshus.
et eksempel er hos ivan eltoft caseNumber:IEN15503
Hej Martin
Under primaryEstate skal du benytte marketingEstateTypes.
marketingEstateTypes er en liste og hvis listen er tom, så benyt namespace.
Eksemplet nedenfor er taget fra den eksempelsag du har oplyst (IEN15503).
I øjeblikket bliver brugernes valg af annonceringsalternativer ikke afspejlet korrekt. Men når den udfordring er løst, vil ovenstående anvisning virke.
request eksempel - “plukket” fra graphQL basic queries (examples)
query ($caseId: String!) {
distributionCase(caseId: $caseId) {
primaryEstate {
namespace
marketingEstateTypes
}
}
}
response eksempel - fra sag IEN15503
{
"data": {
"distributionCase": {
"primaryEstate": {
"namespace": "dk.realequity.estate.villa",
"marketingEstateTypes": [
"dk.realequity.estate.villa"
]
}
}
}
}
Hej Søren
Jeg takker for oplysningerne, og nu kan det sikkert godt være et dumt spørgsmål.
Vi tager allerede
“marketingEstateTypes”: [
“dk.realequity.estate.villa”
]
med i api’et. og får det korrekt ud.
Det som kunden ønsker er
Skal jeg forstå det du skriver som at det ikke er implementeret endnu?
Mvh.
Martin Ahle
Hej Martin
Du spørger bestemt ikke dumt. Den oplysning der fremgår af det skærmbillede, du har indsat, bliver i øjeblikket ikke synkroniseret til den platform (Mægleruniverset), der udstiller data til dig.
Mægler kan kompensere for den manglende synkronisering af supplerende ejendomstype ved selv at udfylde “Annonceres som” i Mæglerunivers interfacet.
Fra: David Lysgaard <David.Lysgaard@cb.dk>
Sendt: 3. april 2025 09:32
Til: Martin Ahle <support@checkmate.dk>; Helen Falkenberg <helen@eltoftnielsen.dk>
Cc: jln@checkmate.dk
Emne: SV: SV: Ny vild penthouse lejlighed fra JoachimHej begge.
Enig. De to ting har intet med hinanden at gøre
Markedsføringsadressen kan I som nævnt hente ud af GraphQL’en. Skriv endelig i vores developerforum, hvis I har behov for hjælp @Martin. I skal selvfølgelig kun benytte den, hvis den er udfyldt – ellers skal I bare tage den almindelige adresse.
Supplerende ejendomstype kan også hentes ud. Men det kræver den er udfyldt i Mægleruniverset. Vi udlæser ikke denne oplysning fra Classic.
@helen For at checkmate modtager oplysningen skal den dermed indtaster her oppe til højre under profil på sagen under ”Annonceres som:
@Martin Ahle Viktor har tidligere spurgt til det i vores developerforum: https://developerforum.realequity.dk/t/hjaelp-til-query/1912
Bemærk at vi stadig kun sender én sag, men med 2 annonceringtyper. Så I jeres ende skal der stadig kun være én sagsvisning, men sagen skal kunne udsøges i filtret under begge typer. Vi kan også stadig kun sende en sag-URL til Boligsiden.
I må selvfølgelig begge lige afstemme om opgaverne skal laves. Men nu har I lidt indsigt i det.
Bedste hilsner / Kind regards
David Lysgaard
COOD . +45 43 32 33 16
M**.** +45 20 20 05 10
E. david.lysgaard@cb.dk
Hvis mægler tilføjer “Fritidsbolig” i rubrikken “Annonceres som” i på sag IEN15503 i Mægleruniverset, bør du få de ønskede oplysninger udlæst.
Pt. ser IEN15503 sådan her ud i Mægleruniverset: